Možností, jak nemocnému organismu dodávat energii, je několik. Se kterými způsoby mám osobní zkušenost a jak mi pomohly? Zjistěte, proč je důležité se hodně hýbat a starat se o svou tělesnou schránku. Naučte se správně provádět dechová cvičení.

Dýchání

Většina osob následkem stresu zapojuje při procesu dýchání pouze horní část plic. Tím pádem vznikají ve střední a spodní části mrtvá pásma, jelikož zde nedochází k dostatečné ventilaci a červené krvinky nedostávají kyslík. Větší část plic se přestává podílet na procesu dýchání a organismus pociťuje neustálý kyslíkový hlad. Tím začínají být nemocné nejen plíce, ale i ostatní orgány, které nejsou dostatečně zásobeny kyslíkem, tudíž zde nemůže proběhnout kvalitní látková výměna.

Vynikající je Frolovův dýchací přístroj. Další možností je ráno a večer po dobu deseti minut provádět toto dechové cvičení: Nádech břichem, dále do spodní, střední a horní části plic – vše na jeden nádech. Všechny oblasti by měly při nádechu jedna po druhé mírně vystupovat směrem dopředu. Poté výdech – nejdříve horní, dále střední a spodní částí plic, nakonec břichem. Začínejte vždy postupně, po pár minutách denně. Cvičení provádějte ráno nalačno a večer minimálně dvě hodiny po posledním jídle.

Otužování

Vynikající je střídavá sprcha. Povzbuzuje krevní činnost, napomáhá vyloučit hlen, zlepšuje látkovou výměnu aj. Smysl je v tom, že teplo zlepšuje krevní oběh a chlad stimuluje krevní činnost v jednotlivých orgánech. Tímto procesem stimulujete proces normálního krevního oběhu, posilujeme svaly a srdce, zvyšujete odolnost celého organismu.

Doporučuji praktikovat ráno nalačno a večer před večeří. Délka by měla být minimálně tři minuty, může být delší. Vždy začínejte teplou vodou, a pokud není organismus dostatečně rozehřátý, dopřejte si teplou až horkou vodu co nejdéle – do doby, kdy pocítíte, že je vám příjemně teplo.

Jde o to, aby se rozevřely póry v kůži a mohl jimi prostoupit chlad ze studené vody. Až toto provedete, můžete přistoupit ke střídavé sprše. Ta se provádí tak, že se sprchujeme nejprve příjemnou teplou vodou po dobu přibližně čtyřiceti sekund a poté opět příjemnou studenou vodou po dobu dvaceti sekund. Opakujeme celé minimálně třikrát a končíme vždy studenou vodou.

Začínejte velice pozvolna. Vždy se musíte cítit příjemně.

Chůze na boso

V dřívějších dobách chodily děti pocházející z chudších sociálních vrstev minimálně od jara do podzimu bosé. Těmto dětem se vyhýbala různá nachlazení a nemoci. Naproti tomu děti z bohatších poměrů, které obuv nosily, byly v zimě často nemocné. Člověk je tvor z přírody a boty nejsou naší přirozenou součástí.

Chůze na boso vyrovnává v našem těle energetickou bilanci, kdy kladný náboj dostáváme z toho, co nás obklopuje, ale záporný pouze při styku se zemským povrchem. Je vědecky dokázáno, že na chodidlech je ca 70 tisíc nervových zakončení. Nejlépe je chodit v ranní rose nebo po mokrých kamenech. Choďte bosky jak vám situace dovolí doma i venku, ale začínejte pozvolna. Denně stačí pár minut a postupně navyšujte.

Zdravá páteř

Páteř je osa, která drží celé tělo a pokud se obratel vychýlí ze svého místa, začíná zánět nervu a svalu, což způsobuje bolest. Tento obratel tlačí na nervy i cévy, které jsou spojené s jednotlivými orgány. Pokud je nerv utlačovaný delší dobu, vznikají různá onemocnění. Je velice žádoucí mít zdravá záda. To dokážete s pomocí kvalitního fyzioterapeuta a následným pravidelným cvičením. Mně osobně se nejvíce osvědčila technika nazvaná SM systém. Klasické masáže či obyčejná rehabilitace často nestačí.

Fyzická zátěž

Podél páteře vede hlavní energetická tepna, která rozvádí energii po celém těle. Aby ji organismus mohl využívat, musí se hodně hýbat. To platí hlavně u nemocných lidí. Pohyb nám může pomoci zbavit se mnoha nemocí, je potravou pro svaly, orgány, mozek a bez něj organismus slábne. Začínejte se hýbat postupně, podle toho, jak vám situace dovolí. Nejdříve pomalou chůzí, která po několika týdnech přechází v rychlejší, poté můžete zařadit střídavě i běh. Optimální je alespoň dvacetiminutová rychlá chůze nebo běh, ale vždy se po této činnosti musíte cítit plní energie a ne vysílení.