Nalezení té správné cesty ven z deprese není snadné a často také zdlouhavé. K jejímu překonání potřebujete odhodlání a dostatek sil i trpělivosti. Během svého několikaletého boje s touto nemocí jsem vyzkoušel různé možnosti a postupy. Zdaleka ne všechny však byly účinné. Některé nefungovaly vůbec, jiné zčásti a dalším něco už na první pohled chybělo. Proto jsem se do vytvoření toho správného systému pustil sám. Výsledkem je kombinace kroků a cvičení, které skutečně fungují. Vytvořil jsem celistvý individuální program, který pomohl nejen mně, ale pomáhá i mým klientům. Nyní můžete nahlédnout pod pokličku a zjistit, jak můžete depresi nadobro porazit.

1)     Věřte si

Pokud jste odhodlaní depresi jednou provždy překonat, nenechte se nikdy a nikým odradit. Všechno, co potřebujete vědět, má každý z vás v sobě. A dostanete se k tomu za pomocí správných kroků.

2)     Šest pozic k sebeuzdravení

Deprese nezatěžuje jen psychiku, ale je zodpovědná i za nepříjemné fyzické projevy. Ubírá velké množství energie a oslabuje tak důležitá místa v našem těle. Technika Šest pozic k sebeuzdravení v sobě spojuje prvky sebeléčení a přitom je založená na jednoduchých principech. Postupně a pravidelně vám dodává energii. Navíc umí podat pomocnou ruku i v těch nejtěžších stavech, kdy nejste schopni se pořádně soustředit. Sami vytvoříte potřebnou energii a objevíte schopnost sebeléčení, kterou v sobě nese každý z nás. Toto účinné a intuitivní cvičení zabere jen pár minut, v dlouhodobém horizontu vám ale prokáže velkou službu.

3)     Vyzkoušejte přepsání scénáře

I ty nejnešťastnější prožitky můžete proměnit v klid. Jedna z nejkvalitnějších metod v boji s depresivními stavy vám umožní lépe pracovat s vlastními pocity a myšlenkami, uvědomit si původ svých problémů a dát průchod potlačeným emocím. Můžete tak změnit svůj život i způsob, jakým ho budete vnímat.

4)     Základem je přestat klást odpor

Většina technik, které mají za cíl porazit depresi, se zabývá minulostí nebo budoucností. Myšlenkami na to, co už se událo a co by se mohlo stát, se však můžete zabývat donekonečna. Umět žít tady a teď je klíčem k šťastnému životu. Tím jediným. Nejprve přitom musíte pochopit některé teoretické záležitosti, abyste je poté mohli začít žít v reálném životě. Snaha a píle se vám ale rozhodně vyplatí. Začít můžete pomalu, postupně a bez stresu nebo přehnaně velkých cílů. Obraťte pozornost sami k sobě, na vše ostatní alespoň na chvíli zapomeňte a uvědomujte si, jak se při tom cítíte.

5)     Mějte svůj vlastní život

Ať už se léčíte jakkoliv, nikdy nezapomeňte žít svůj život. Věnujte se věcem, které máte rádi. Pokud se zrovna nacházíte ve stavu, kdy vás nic nebaví, zavzpomínejte na své dětství a přemýšlejte o tom, co jste tehdy rádi dělali. Může to být sledování filmů, poslech hudby, procházky v přírodě, vychutnávání dobrého jídla nebo nějaký sport. Hledejte způsob, jak si každý den udělat něčím zajímavý a spontánní. Řiďte se svými pocity, které vám vždy řeknou, co je pro vás momentálně nejlepší.